avatar Ten blog rowerowy prowadzi leszek1701 z miasteczka Gliwice. Mam przejechane 11873.01 kilometrów w tym 1901.64 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 15.74 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy leszek1701.bikestats.pl

Lipiec, 2012

• Sprzęt Merida Drifter 2002

Dzień 4: Gdańsk Bursa -> Gdańsk Stare Miasto -> Sopot -> Gdynia ->(prom)-> Hel

Poniedziałek, 30 lipca 2012 · dodano: 06.08.2012 | Komentarze 0

Nastaje kolejny dzień z pobudka o godzinie 8:00, na ostatnim piętrze schroniska młodzieżowego.
Wstajemy nawet ochoczo zakładając że czeka nas kawał drogi, z przekonaniem że pokonamy kawał drogi, co później zostanie zweryfikowane.
Do godziny 10:30 standardowy tryb pracy tzn. jedzenie, pranie i pakowanie.
Po wyjściu ze schroniska i zapakowaniu rowerów, Gdańsk postanowił powitać nas tego dnia lekkim deszczem który co najważniejsze nie przeszkodził nam w kontynuowaniu trasy. Wyjazd na miasto

Dom z ciekawą ściana © leszek1701

i w końcu dociera do nas że to poniedziałek i większość wystaw i muzeów będzie zamknięta.

Punkt Informacji Turystycznej © leszek1701

Komuna czai sie za rogiem © leszek1701

Widok na drewniany dźwig Gdański © leszek1701

Udało się zwiedzić Kościół"Solidarności"(św. Brygidy), naocznie historyczny budynek Poczty Polskiej jak również bramę stoczniową.

Budynek Poczty Polskiej z 1939r. © leszek1701

Pomnik Pocztowców 39r. © leszek1701

Kościół pw. św Brygidy © leszek1701

Wystawa Polska droga do wolności © leszek1701

Solidarność - Kościół św. Brygidy © leszek1701

...

• Sprzęt Merida Drifter 2002

Dzień 3: Gdańsk -> Westerplatte -> Gdańsk Stare Miasto -> Gdańska Bursa

Niedziela, 29 lipca 2012 · dodano: 06.08.2012 | Komentarze 0

9:00 pobudka, nareszcie brak komarów.
i pierwsze niemiłe zaskoczenie związane z namiotem, okazało się ze zostaliśmy z 3 szlufkami a 4-ty frywolnie lata sobie ze stelażem co nie wróży dobrze w razie burzy:/ ale nie powinno być tak źle ponieważ puścił tylko szew.
Dalej pranie ubrań i pierwsze ciepłe śniadanie w kuchni. Zupka chińska z Radomia, pomidor, ogórek i wygnieciony chleb z sakwy. Powiedział bym że śniadanie mistrzów ale źle mi się to kojarzy z pewnym programem więc wymazuje tę nazwę:)
Zbieraliśmy się w tym dniu w "rekordowym" tempie dlatego wyjazd miał miejsce o godz. 12:00.
I po 500 metrach pierwsza "atrakcja", wojskowy pontonowy most na Martwej Wiśle pozostałość po naszej "bratniej armii" jeszcze z roku '45. Na samą myśl strach czy wytrzyma...
...ale w sumie auta i autobusy jeżdżą to czemu by miał nie utrzymać nas?!

Most pontonowy © leszek1701

Most Pontonowy przez Martwą Wisłe © leszek1701

Jakoś się udało więc jedziemy dalej wałem powodziowym aż dojeżdżamy do rafinerii Lotos.

Rafineria Lotos © leszek1701

Parę zdjęć jak na przyszłych inżynierów, no i jednego prawnika, przystało i dalej już w kierunku Westerplatte. Mimo że wiatr nam niekorzystny, nie przeszkodzi nam dotrzeć na miejsce tak chwalebne w naszej historii.

Mur i Brama wjazdowa na Westerplatte © leszek1701

Westerplatte © leszek1701

O 14:00 osiągamy cel dojechaliśmy do Wojskowych Składów Tranzytowych na Westerplatte!
Po czym Ja ochoczo, kompani z różnym zapałem, przystępujemy do zwiedzenia terenów tak ważnego w naszej historii.

Placówka Fort © leszek1701

"Schleswig Holstein" vs polska armata wz. 02 © leszek1701

Pomnik Obrońców Westerplatte © leszek1701

Nigdy Wiecej Wojny © leszek1701

W wartowni nr. 1 znajduje się wystawa pamiątek i sprzętu wojskowego należącego w ogromnej części do żołnierzy Polskich broniących Składnicy. Nad całością eksponatów sprawuje ochronę były Żołnierz Polski, od którego po krótkiej pogawędce dowiedzieliśmy się że uczestniczył w inwazji na Afganistan razem z żołnierzami zsrr.

Ok. godz. 16:00 wyjeżdżamy w kierunku Twierdzy Wisłoujście, jeszcze tylko ostatni rzut oka na Westerplatte i radość z widoku dużej liczby rodziców oprowadzających naszych młodych obywateli by poznali "namacalnie" nasze chwalebne karty z historii najnowszej.
Po chwili docieramy na prom przy Twierdzy ale z racji chwili wolnego czasu udaje się strzelić parę fotek, po chwili dołącza Michał gdyż okazało się ze nasze cele są zbieżne.

Twierdza Wisłoujscie © leszek1701

Machnąłem dwa zdjęcia, aż tu nagle jak zaczęło padać! Chwila moment i już Janek jest także na terenie Twierdzy. Korzystając z chwili robimy sobie krótka przerwę żywieniową w bramie wjazdowej na teren Twierdzy.

Po częściowym napełnieniu żołądków, pogoda postanowiła dać nam małą szanse na przejechanie paru kilometrów wiec w drogę na prom!

Prom rzeczny - widok na Stocznie Gdańską © leszek1701

Znowu zaczęło lać na szczęście schowaliśmy się pod Lidlem.

PGE Arena w Gdańsku © leszek1701

Dobre miejsce na małą przerwę żywieniową. Wykonaliśmy po jednym 300g jogurcie i bułce, deszcz w miedzy czasie zelżał i pojechaliśmy dalej na stare miasto, trochę nerwów bo nie mamy planu na nocleg a czas ucieka, Janek poszedł na msze a My zrobiliśmy małą objazdówkę po schroniskach ale wszystkie zajęte albo za mało miejsca jak na nas trzech:/

Jeszcze jeden rzut oka na mapę i jest! na uboczu... Schronisko... na pewno puste...
Nasze przypuszczenia okazały się trafne i zadokowaliśmy na ostatnim trzecim piętrze:)
Szybkie pranie ubrań i na wieczorne obejście po mieście.

Fontanna Neptuna w Gdańsku © leszek1701

Parę zdjęć, fajna Niemka, Jankowi się podobała ale za bardzo nie pogadał i w końcu odeszła:)

Wieża Katowni © leszek1701

Trafiliśmy też na strefę kibica i zobaczyliśmy triumf naszych siatkarzy w meczu grupowym.

Gdańsk nocą © leszek1701

Trasa:
Sobieszewo -> Gdańsk(skręt w ulicę Płońską -> następnie ulica Benzynowa -> wzdłuż rafinerii Lotos -> Elbląską -> most Jana Pawła II -> Westerplatte -> Fort Wisłoujście ->(prom rzeczny -> ulicą Wyzwolenia -> w lewo Marynarki Polskiej -> Centrum -> Stare Miasto -> Bursa Gdańska "Lastadia")

• Sprzęt Merida Drifter 2002

Dzień 2: Sztutowo -> Krynica Morska -> Sobieszewo

Sobota, 28 lipca 2012 · dodano: 06.08.2012 | Komentarze 0

Pobudka o godzinie ósmej. Rozeznanie w końcu w którym miejscu żeśmy wylądowali bo po ciemku ciężko było stwierdzić.
I znowu pierwsze rozczarowania co do miejsca noclegu, w łazienkach tylko jeden prysznic na całe pole namiotowe:/ i długie oczekiwanie na swoja kolej.
Ok. 9:00 śniadanie obejmujące prowiant wzięty jeszcze z domu, po czym pakowanie gratów na rowery i w drogę do Krynicy.
Wyjazd o godzinie 10:00 i już na dzień dobry upał. Trasy nie trudna bardzo dobra nawierzchnia i tylko lekkie wzniesienia.
Przyjazd do Krynicy ok 12:00 i kierunek latarnia morska która była na niemałym wzniesieniu.

Na plaży w Krynicy © leszek1701

Na plaży w Krynicy Morskiej © leszek1701

Następnie plaża i kapanie się w morzu, pierwsze a jak się miało później okazać jedyne:),
i wracając do kąpieli to jak to ując można było: -"...woda słona wiec nikt nas nie oszukał, dobrze trafiliśmy... ".
Ok. godz. 14 zaczęliśmy powrót w mierzei wiślanej i złapał nas pierwszy choć wyjątkowo krótki deszczyk. Parę przerw po drodze m.in. na złapanie w obiektyw Zalewu Wiślanego

Widok na zalew wiślany © leszek1701

ok 16:00 obiad w Sztutowie u bardzo miłych państwa z Gdańska, którzy potwierdzili moje przypuszczenie odnoście miniętego mostu więc się wróciłem wykonać parę zdjęć

Most czterech pancernych w Sztutowie © leszek1701

Zwodzony most z serialu Czterej Pancerni i Pies © leszek1701

Po krótkiej rozmowie o celu i trasie naszej wyprawy dostaliśmy pakiet map i informacji turystycznej o trójmieście za co serdecznie dziękujemy.
Obiad był faktycznie wyśmienity i z pełnymi brzuchami ruszyliśmy na zwiedzanie NIEMIECKIEGO OBOZU.

Obóz jest otwarty dla zwiedzających do godziny 18:00 więc musieliśmy się trochę spieszyć

łówny budynek obozu w sztutowie © leszek1701

Brama wejsciowa na stary obóz © leszek1701

Wnętrze krematorium © leszek1701

Wieża strażnicza "nowego" obozu © leszek1701

Widok na stary obóz © leszek1701

Widok na "nowy" obóz © leszek1701

po zwiedzaniu krótka przerwa i komu w drogę, temu kilometry będą się nabijać...

Postój w Stegnie pod Biedronką i rozmowa z rowerzystą z Bydgoszczy jeżeli mnie pamięć nie myli.
O rowerach, sprzęcie rowerowym przerywana ukradkowymi spojrzeniami na piękną córkę(mam nadzieje) wyżej wymienionego sympatycznego rowerzysty.

Po zakupach dalsza droga w trakcie której Janek wypatrzył Kościół pod którym postanowił się zatrzymać, a ja moim sokolim wzrokiem bez okularów(-1.5) wypatrzyłem pomnik upamiętniający Tragedie Smoleńska sprzed 2 lat

Pomnik Pary Prezydenckiej © leszek1701

Zdjęcie wykonane prawie pod słońce z wykorzystanie mojej rękawiczki jako zasłony.

W Świbnie przeprawa promowa przez przekop Wisły.

Michał na promie © leszek1701

Jan na promie © leszek1701

Ja na promie © leszek1701

Przeprawa okazała się dla nas bezpłatna, nikt nie chciał od nas pieniędzy więc czym prędzej udaliśmy się w dalszą drogę, która skończyła się w tym dniu na kempingu w Sobieszewie. Poznaliśmy tam rodzinę Hiszpanów podróżująca po Polsce camperem.

...
Trasa:
Sztutowo -> Kąty Rybackie -> Skowronki -> Krynica Morska(Latarnia -> Plaża) -> Sztutowo(Most "4 Pancernych i Psa" -> Muzeum Obozu w Sztutowie) -> Stegna -> Jantar -> Mikoszewo -> (prom) -> Świbno -> Sobieszewo(Gospodarstwo Agroturystyczne "Przystań")

• Sprzęt Merida Drifter 2002

Dzień 1: Malbork -> Sztutowo

Piątek, 27 lipca 2012 · dodano: 06.08.2012 | Komentarze 0

"Plan: coś, co potem wygląda absolutnie inaczej."
Julian Tuwim

Rower gotowy do drogi © leszek1701

W końcu nadszedł dzień wyjazdu, trochę przesunięte przez (zaskoczenie) brak wolnych miejsc z rowerem w pociągach relacji Katowice - Malbork/Tczew. Jak nie przystoi biednym studentom musieliśmy podróżować pociągiem PKP-Intercity Express, za co na pocieszenie ceny dostaliśmy kawę i ciastko:) Ładując się do pociągu na stacji Katowice stwierdziliśmy ze ani wagony rowerowe a tym bardziej dworce nie ułatwiają człowiekowi podróży obładowanym sakwami rowerem.

Przedział rowerowy © leszek1701

Narzekania prawie koniec poza jednym ciekawym faktem że 9-cio godzinna podróż została rozłożona w proporcjach 3h do Warszawy a 6h Warszawa - Malbork szok!!

Ciekawa sprawa z przebiegiem wagonu dosłownie przed końcem naszej podróży:
Dziwne że nam się to trafiło © leszek1701

Wysiadając na stacji w Malborku lekko spóźnieni chcieliśmy jak najszybciej przystąpić do zwiedzania, co spowodowało pomylenie drogi i przejechanie dokładnie 2km w kierunku przeciwnym o zakładanego:) w końcu jednak udało się dotrzeć na podzamcze, i tu moje pierwsze zdziwienie, jako ze miałem okazje zwiedzać to miejsce pierwszy raz to myślałem że jest ono na jakimś odludziu a nie w centrum.
Szybkie znalezienie miejsca postoju na nasz sprzęt i biegiem do kasy po bilety.
W biegu złapaliśmy Panią przewodnik i kontynuowaliśmy zwiedzanie praktycznie od samego początku z grupą turystów.

Wejscie na zamek w Malborku © leszek1701

Dziedziniec zamku w Malborku © leszek1701

Wnetrza zamku w Malborku © leszek1701

Letni Refektarz © leszek1701

Zbroja Husarska © leszek1701

Wnętrze zamku w Malborku © leszek1701

Dziedziniec zamku wysokiego © leszek1701

My na zamku © leszek1701

Następnie po spożyciu szybkiego obiadu/kolacji czy jakkolwiek to nazwać:) udaliśmy się w dalszą drogę do Sztutowa, by jak to powiedzieć przejechać jeszcze parę kilometrów w tym dniu.
Nocna trasa obejmująca zaskakujące nas informacje o tym że z Rybina do Sztutowa zostało 10 km a po 1h jazdy jak nie widać tak nie widać żadnego Sztutowa.
Ok godziny 22:00 docieramy w końcu do Sztutowa, przejeżdżając zupełnie nieświadomie przez most zwodzony który został wykorzystane do nakręcenia odcinków "Czterech Pancernych i Psa" .
Nocleg na polu namiotowym położonym chyba w najgłupiej wybranym miejscu w atrakcjach m.in. szyszki różne wielkości od koloru do wyboru, duży spad tak że się śpi pod niemałym kątem i na deser cena jak za schronisko młodzieżowe z przyzwoitymi warunkami.

Trasa:
Gliwice(Dom -> Dworzec PKP) -> (Pociąg) -> Katowice -> (Pociąg) -> Malbork(Zamek) -> Dębina -> Nowy Dwór Gdański -> Rybina -> Grochowo Drugie -> Sztutowska Kępa -> Sztutowo -> pole namiotowe "Jantar"

• Sprzęt A-Gang

Z Tomkiem i Jaśkiem"Mono"